Textilbe álmodott varázslatos világba érkeztél !

Kreatívkodásaimat szeretném ezen blogon keresztül megosztani veletek!
Lesz szó varrásról, hímzésről, sütésről, főzésről, kis családomról és túraötletekről, programokról egyaránt....




Saját fotó
Boldog feleség, kétgyermekes anyuka s nem mellesleg régésztechnikus vagyok... Szívesen készítek számodra egyedi, kreatív kézműves ajándékot, babát, tündért, állatfigurát vagy lakásdekorációt!

2012. január 6.

Lassan gasztrobloggerré válok: narancslekvár



Sok recept átolvasása után én így készítettem el a narancslekváromat:

2 kg narancs
2 citrom
1 kg cukor
2:1 dzsemkocsonyásító
A befőttesüvegeket és a fedőket kiforráztam.

A narancsokat megmostam, majd sárga héjukat krumplihámozóval vékonyan levágtam, és deszkán juliennere ("Julienne = (ejtsd: zsülien) Zöldségfélék jellegzetes darabolási művelete, vékony metéltre vágása. Leggyakrabban a sárgarépánál és a petrezselyemgyökérnél alkalmazzák.")
felszeleteltem.

A narancsok fehér héját és belső hártyáit eltávolítottam. Ezt legegyszerűbben úgy tehetjük meg, ha szeletekre bontjuk, a szeletek alját éles késsel levágjuk, és kifordítjuk őket a belső hártyából. Ha nem vagyunk elég alaposak, akkor kesernyés lesz a lekvár (persze aki így szereti, az szándékosan hagyhat rajta a héjból). Nem kis munka, 2 kg narancsnál min. 1 óra szükséges hozzá!
A narancshúst felkockáztam, kilónként hozzáadtam egy-egy hasonlóan előkészített citromot is.
Feltettem főni kevés vízzel a felvágott héjat. Negyed óra után megpuhult. Akkor hozzátettem a citrom - és narancshúst,  kb. 1 kg cukrot és d
zsem kocsonyásítót . Ízlés szerint csillagánizzsal és gyömbérrel, fahéjjal és szegfűszeggel ízesítettem. A gyümölcsöt felforraltam, majd kis lángon, állandóan kevergetve addig főztem, amíg a gyümölcsdarabok szétmentek.
Forrón üvegekbe töltöttem és lezártam, 5 percre fejtetőre állítottam. Száraz dunsztban hagytam kihűlni.

"Téli napokon felér egy hangulatjavító fényterápiás tréninggel, ha narancslekvárt készítünk. Az angolok kedvenc lekvárja nemcsak a reggeli pirítóshoz, kalácshoz, de szárnyashúsokhoz is kiválóan passzol.Mostanság utánunk hajítják a boltokban a tél egyik kedvelt és könnyen hozzáférhető C-vitamin-bombáját, a narancsot. Nem volt ez mindig így, sokáig afféle úri huncutságnak számított. Az üde, sárga színű, lédús gyümölcs Kínából származik, és Nagy Sándornak köszönhetően jutott el Európába. Persze csak a kiváltságosok asztalára kerülhetett. Előkelőségét mi sem bizonyítja jobban, minthogy a Mediciek címerét is nem más, mint öt kerek narancs díszíti. "


5 megjegyzés:

  1. Imádom a narancslekvárt, mindig készítek, amikor olcsón meg lehet szerezni az alapot. Éppen tegnap gondolkoztam, hogy az idén főzzek vagy nem?

    VálaszTörlés
  2. Hmmmmm!nyami,nyami!!!!Köszönöm!!!!!A hétvégén szerintem elkészítem,HA nem húzzák keresztbe a tervemet egyesek.:))))
    Mit jelent ez?:"deszkán julienre felszeleteltem."---julienre?????
    Én, csekélyértelmű medvebocs,ezt nem ismerem.:)Csak sejtem....

    VálaszTörlés
  3. Jól néz ki az új blogháttered. És a narancslekvár is csak most éppen fogyizok. túl sok a cukor benne sajnos! :)

    VálaszTörlés
  4. Én is elkészítettem a hétvégén, csak én a héját nem tettem bele. Kandíroztam, az előbb lettem kész, a megmaradt sziruphoz csavartam 2 db / már csak ennyi volt itthon, picit összerottyantottam, bele egy kis citromsav, és kész egy 1/2 üveg szörp. A hévégén jön az unokám, biztosan örül majd neki. A kökényből is kipróbálnám, de hol lehet ilyenkor kökényt venni?

    VálaszTörlés
  5. Bocsánat most látom, hogy kimaradt, mit is csavartam bele. Természetesen 2 db narancs levét.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...