Textilbe álmodott varázslatos világba érkeztél !

Kreatívkodásaimat szeretném ezen blogon keresztül megosztani veletek!
Lesz szó varrásról, hímzésről, sütésről, főzésről, kis családomról és túraötletekről, programokról egyaránt....




Saját fotó
Boldog feleség, kétgyermekes anyuka s nem mellesleg régésztechnikus vagyok... Szívesen készítek számodra egyedi, kreatív kézműves ajándékot, babát, tündért, állatfigurát vagy lakásdekorációt!

2012. január 5.

Levendulazselé

 Tavaly több levendulás receptet átvettem Limarától, most pedig a nagy lekvárőző - projekt keretében, Marmalade levendulazseléjén volt a sor!
Kicsit fűszeresebben készítettem el:

 Hozzávalók:

 500 g alma kockára vágva
8 ág levendulavirág
fahéj
csillagánizs
szegfűszeg
pár csepp vanília aroma
egy marék kipasszírozott kökény
5 dl víz
 350 ml gyümölcsléhez
200 gr cukor
zselésítő
 Az egész egyveleget 1 órán keresztül főztem, majd lepasszíroztam, gézen keresztül lecsöpögtettem, hogy víztiszta gyümölcslét kapjak. Feltettem a levet a cukorral főni, hozzáadtam a zselésítőt ( 2:1 Haas) és száraz dunsztban hagytam kihűlni.

A növény neve a római lavare (mosni) igéből ered. Az ókori görögök és rómaiak tisztító, fertőtlenítő, élénkítő és nyugtató hatásáért kedvelték, még húsok ízesítéséhez is használták. Egyszerre élénkít és nyugtat, lazít. 
Ajánlható: juh- és kecskesajtokhoz, de más lágysajtokhoz is, valamint citromfagylalthoz.

Ha Csopakon jártok, nézzetek be a Tamás pincészetbe- egyéb különlegességeket is beszerezhettek, ha nincs kedvetek otthon elkészíteni!

3 megjegyzés:

  1. Szia,nagyon tetszik,hogy különféle dolgokat ki próbálsz.Most a két ünnep közt voltunk Csopak közelében,ha legközelebb arra járunk akkor be nézzünk a pincészetbe.Biztosan nagyon finom lett a zselé,én is szívesen megkóstolnám!
    Rózsa

    VálaszTörlés
  2. Hmmmm,nyami!
    Hétvégén mennem kell kökényt szedni.:))))
    Köszönöm a receptet!!!!

    VálaszTörlés
  3. Ez igen, ez különleges lehet:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...