Textilbe álmodott varázslatos világba érkeztél !

Kreatívkodásaimat szeretném ezen blogon keresztül megosztani veletek!
Lesz szó varrásról, hímzésről, sütésről, főzésről, kis családomról és túraötletekről, programokról egyaránt....




Saját fotó
Boldog feleség, kétgyermekes anyuka s nem mellesleg régésztechnikus vagyok... Szívesen készítek számodra egyedi, kreatív kézműves ajándékot, babát, tündért, állatfigurát vagy lakásdekorációt!

2012. február 4.

Máglyarakás - az igazi recept!



A kedvenc téli desszertünk receptje Horváth Ilonától való!

Hozzávalók:
20 dkg kalács, 3 tojás, 1/2 l tej, 10 dkg cukor, 3 dkg vaj, 10 dkg darált dió, vaníliás cukor, 10 dkg mazsola, 1/2 dl rum/aroma, 1/2 kg alma, 3 kanál lekvár
A szikkadt kalácsot apróra felvágtam, a tojássárgákat a cukorral és az olvasztott vajjal elkevertem, hozzáadtam a tejet, a vaníliás cukrot, rumaromát és a kalácsra öntöttem. kivajaztam a jénai tálat, az aljára simítottam az ázott kalácsot, megszórtam darált dióval és az almaszeletekkel vastagon beborítottam. 30 percig sütöttem forró sütőben. Addig felvertem a tojásfehérjéket ( én az előző sütésekből kimaradt 4 fehérjét is hozzáadtam!) cukorral, majd a saját banánlekváromat kevertem hozzá. Rásimítottam a félig sült alma tetejére, villával megcsíkoztam, majd mérsékelten forró sütőben még negyed órát sütöttem.
Szép nagy adag lett belőle, de estére már csak az üres edényt nézegettük szomorúan...

Jó étvágyat!


2 megjegyzés:

  1. Hmmmmmmmmmmmmmmm, de jól néz ki. Szívesen megkóstoltam volna.Ebéd után azon törtem a fejem, de jó lenne valamilyen desszert. Lehet, hogy holnap meg is csinálom.
    A középiskolában én még Horváth Ilonka néni könyvéből tanultam főzni - pár évvel előtte még nálunk tanított -, sajnos én már nem ismertem. Nagy szívfájdalmam, hogy a könyvét elvitte a lányom, és egyszer csak - gondolom egy költözés alkalmával - elveszett. Az új már nem olyan, hisz a régiben sok hasznos tanács is volt, kezdőknek, haladóknak egyaránt.

    VálaszTörlés
  2. isteni lehet. Jól jönne ma a szülinapi desszertnek!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...